
بازی برای کودکان، حرف اول را می زند.
- در بازی تمام ادراکات کودک ، یعنی همه ابزاری که فهم و یادگیری از طریق آن صورت میگیرد؛ فعال است.
- چرا که توجهات کودک، در بیدارترین حالت ممکن میباشد.
- به خصوص اگر بازی، مورد علاقه کودک باشد.
در واقع کودک به هرچه گرایش و میل و رغبت داشته باشد؛ توجهاتش نیز نسبت به آن فعال خواهد شد. و بیشترین یادگیری در این موقعیت حاصل می شود.
از یادگیری تجربههای اجتماعی، هیجانی، عاطفی گرفته تا تجربههای ذهنی و علمی همچون خلاقیت، تفکر، یادگیری مفاهیم و علوم پایه و انواع مهارتهای ضروری حسی_حرکتی.
◀️ اینچنین است که میگوییم اگر والدین بستر بازی و همبازی را برای کودک فراهم کنند،؛
◀️ و یا خودشان کودکانه با کودک بازی کنند،
ماهرانهترین و تخصصیترین کار را با کودک انجام دادهاند.
بازی برای کودک بیش از هر کلاس و کارگاه دیگری کارکرد دارد.